Skocz do zawartości

A- A A+
A A A A
Zdjęcie

Praca niepełnosprawnego w stopniu znacznym

praca niepełnosprawny prawo

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 matinal19973

matinal19973

    Widz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 1 postów

Napisano 16 czerwiec 2016 - 12:51

Witam!
Mam 19 lat, napisałem maturę i mam mnóstwo wolnego czasu. Jestem osobą niepełnosprawną w stopniu znacznym i pomyślałem, czy mogę rozpocząć pracę czy to na własną rękę, czy zarejestrować się w urzędzie pracy. W chwili obecnej moja mama odbiera na mnie świadczenia pielęgnacyjne z tytułu tejże niepełnosprawności w wysokości ok. 1300 zł. Moje pytanie jest następujące: Czy mogę podjąć jakąkolwiek pracę bez obaw o utratę tych 1300 zł ? Czy wtedy moja mama straci te pieniądze? 


  • 0

#2 Boginka

Boginka

    Sufler

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPip
  • 375 postów
  • Skąd:Warszawa

Napisano 22 czerwiec 2016 - 11:37

Nie jestem prawnikiem ani specjalistą, więc traktuj to jak radę, a nie wiążącą opinię (skoro nikt inny jeszcze nie odpowiedział):

 

Przepisy dotyczące świadczenia pielęgnacyjnego znajdziesz tutaj. Reguluje je 17. artykuł ustawy o Świadczeniach rodzinnych. Mówi on między innymi, że: świadczenie jest przyznawane do czasu ukończenia przez uprawnioną ON 18. roku życia albo w trakcie jej nauki w szkole lub w szkole wyższej, jednak nie później niż do ukończenia 25. roku życia.

 

Rozumiem, że po maturze zamierzasz iść na studia? Bo jeśli nie, to mama straci świadczenie dlatego, że jesteś pełnoletni i już się nie uczysz, niezależnie od podjęcia przez Ciebie pracy (jej sytuacja będzie wtedy bardziej skomplikowana).