Chciałem zapytać o kilka rzeczy dotyczących dzieci z autyzmem.1. Czy szkoła podstawowa ma obowiązek utworzenia oddzielnej klasy dla dzieci z autyzmem? 2. Czy subwencja oświatowa dla takich dzieci jest większa? 3. Jeśli szkoła ma obowiązek utworzenia oddzielnej klasy, to od kogo zacząć, by taka klasa powstała?
Klasa dla dzieci z autyzmem.
#1
Napisano 24 listopad 2014 - 13:03
#2
Napisano 24 listopad 2014 - 17:08
1. nie ma obowiązku w szkole masowej; 2. subwencja jest różna, zależy od gminy/powiatu.
każde dziecko ze spektrum autyzmu - z normą intelektualną czy z niepełnosprawnością intelektualną (to ważne rozgraniczenie) powinno uczyć się według określonych metod i w warunkach przeznaczonych dla autyków. w szkole masowej, w klasie nawet integracyjnej, nie będzie miał dostosowanego rytmu i planu pracy dla siebie, dlatego tworzy się dla nich oddzielne klasy w szkołach specjalnych czy szkołach tzw. integracyjnych. nauczyciel - terapeuta dla autyka musi być fachowcem, łatwo skrzywdzić takie dzieci - faktem jest, że dla nich najważniejsze są lata do 6. roku życia, potem naleciałości mają wielki wpływ na ich dalszy rozwój.
w polskiej szkole dyrektor może odmówić przyjęcia danego ucznia do swojej placówki, odpowiednio to uzasadniając.
#3
Napisano 25 listopad 2014 - 20:14
No to porażka.
#4
Napisano 26 listopad 2014 - 10:01
osobiście uważam, że to dobrze, ponieważ lepiej edukować osoby ze spektrum autyzmu w specjalistycznych warunkach niż wciskać w szkołę masową, gdzie nauczyciel skończył pseudo kurs w wymiarze 72 godz. w CENie i udaje fachowca.
jeżeli Twoje pytanie dotyczy dziecka z normą intelektualną, na pewno masz dylemat rozwojowy. mimo tego nawet, specjalne metody dla autyków są dla ich rozwoju o niebo korzystniejsze.
#5
Napisano 20 luty 2015 - 12:45
W szkole z oddziałami integracyjnymi, w której pracuję, nie ma specjalnych klas dla uczniów z autyzmem. Uczniowie Ci uczęszczają do klas integracyjnych, starsi mają kilka godzin nauczania indywidualnego na terenie szkoły. Autystycy z upośledzeniem umiarkowanym chodzą do klas specjalnych (na pierwszym etapie edukacji są w klasach integracyjnych), w których są uczniowie nie tylko z tym zaburzeniem. Osoby z Zespołem Aspergera mają głównie nauczanie indywidualne na terenie szkoły, częściowo także zajęcia w klasie. Osobiście nie uważam, aby uczeń autystyczny koniecznie uczył się tylko z samymi autystykami. Odradzam szkołę masową, ale integrację polecam. Na podstawie obserwacji widzę, że uczniowie Ci robią postępy, uspołeczniają się i rozwijają. Ważna jest obecność w placówce specjalistów, np. logopedy, psychologa, terapeuty.
#6
Napisano 23 luty 2015 - 12:26
autyzm autyzmowi nierówny. jest to tak ważne, aby pomóc autykom wejść w świat codzienny, że łatwo można ich skrzywdzić nieprawidłową integracją. lepiej zdać się na zespół specjalistów w szkole dla nich przystosowanej, np. takiej, jak m.in. w Bydgoszczy. pseudo integracja w Polsce to niestety masowe zjawisko.
#7
Napisano 28 luty 2015 - 11:48
autyzm autyzmowi nierówny. jest to tak ważne, aby pomóc autykom wejść w świat codzienny, że łatwo można ich skrzywdzić nieprawidłową integracją.
Zgadzam się i dlatego podepnę się do Was w sprawie projektu dotyczącego autyzmu. Jeśli ktoś chce i ma ochotę pomóc to zapraszam serdecznie tutaj:
http://naero1.wix.co...about-karen/cmv
Podpisałam, bo uważam, że tak trzeba, ale każdy ma prawo do własnego zdania i wyboru.
"Stań twarzą zwróconą do słońca, a cień pozostanie za tobą". /Teresa Lipowska/
"Śmiech jest masażem dla brzucha! Uśmiech jest masażem dla serca!".
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych